Marketingboeken

De must read ter Marketingboeken voor jouw boekenkast ;)!

Op deze pagina vind je (een deel) van de marketingboeken die mij het meest geïnspireerd hebben. Met een kleine toelichting waarom het boek in mijn ogen zo goed is. 

Misschien ontdek je wel iets nieuws, veel leesplezier!

Marketingboeken

Dé must read marketingboeken

Let my people go surfing

Let my people go surfing

Fantastisch werk, eigenlijk vier boeken in één, waarin wordt beschreven hoe het anders kan en misschien wel moet. Wat kernwaarden doorvertalen door de organisatie écht betekend. Hoe je een cultuur creëert die deze waarden perfect weerspiegelen. in mijn ogen is omschrijft dit boek de perfecte essentie van het synoniem: ”merkidentiteit”.
Denk als een rebel

Denk als een rebel

Een pleidooi voor de kracht van diversiteit in denken binnen teams. Waarom dit zo belangrijk is aan de hand van genoeg voorbeelden, waar het aan kan bijdragen (het oplossend vermogen van uitdagingen) en waarom je op deze manier verder komt als team, organisatie, systeem en maatschappij.
sterk digtaal merk

Sterk digitaal merk

De (Nederlandse) marketingbijbel voor merkbouwen. Moet vaste literatuur worden binnen iedere marketingopleiding.
Anders yougme moon

Anders

Waarom differentiëren géén marketingstrategie is maar een organisatorische keuze. Hoe je met een duidelijke merkidee boven de concurrentie uitstijgt.
Het slimme onbewust zijn ab dijksterhuis

Het slimme onbewuste

Dit boek leest fantastisch weg, meneer Dijksterhuis weet een complex idee: de werking van: ons bewustzijn simpel te verwoorden met een gezonde dosis humor. Hij heeft nog meer boeken geschreven, stuk voor stuk het lezen waard!
don't make me think revisited steve krug

Don’t make me think

Het boek voor online usability design.

Nog meer marketingboeken

Het camouflage effect

Het camouflage effect

Hoe val je op t.o.v. concurrentie?

Het vliegwieleffect

Het vliegwiel effect (nederlandse vertaling) waarin beschreven staat hoe je als organisatie je eigen vliegwiel kan ontwikkelen, zodat je kan bereiken wat andere onmogelijk lijkt.
het vliegwiel effect
politics of design

The politics of design

Welke boodschap breng je over met een uiting? Wat is belangrijk? Neem je positie in door een bepaalde design keuze en wie bereik je daar wel of juist niet mee?
True Brands mark van der grit

True brands

Transparant
Responsible
Unique
Empatisch

oftewel; TRUE, in dit boek wordt uitgelegd waarom deze pijlers voor ieder merk relevant zijn. Hoe je ze kunt implementeren en waar je moet beginnen.

Brandhacking

Fijn geschreven, simpel en doeltreffend. De basis: doorgrond je klant, laad je merk met emotie, voeg beleving toe in iedere stap, begin met storytelling.
Brandhacking stef verbeeck